Saturday, April 2, 2011

სოციალური ქსელი Facebook..

ნეტავ მართლა რაზე ფიქრობდა ცუკენბერგი სოციალური ქსელი Facebook-ი რომ შექმნა..
აი, ის კი ნამდვილად ვიცი, რომ  Facebook-ი მართლაც ყოველგვარი "friend request"-ის გარეშე შემოიჭრა ჩემს და არა მარტო ჩემს ცხოვრებაში, სწორედ Facebook-მა გადამიკეტა საბოლოოდ ნარჩენი ჭკუის ნატამალიც =)
XXI საუკუნის ანდაზა თუ გაგიგიათ? "Facebook-ის ფერმა ამეგობრებსო".. ნუ, ეს კი ჩემი მოგონილია, მაგრამ ჩემს შემთხვევაში ასე იყო..
 როდესაც  Facebook-მა კონტაქტებისა და ურთიერთობების შენარჩუნების მარტივი გზა შემოგვთავაზა, ჩვენი ცხოვრების "გაზიარების" საშუალება მოგვცა და საკუთარი თავის რეკლამირებისთვის დიდი აუდიტორია შემოგვიკრიბა, მეგონა ცხოვრების იდეალურ მოდელს კიდევ ერთი ნაბიჯით მივუახლოვდით. თუმცა, დროთა განმავლობაში მივხვდი, რომ პირადად ჩემი ყოფა უფრო უკან, პიროვნებისა და საზოგადოების რიგითი წევრის დასამარებისკენ მიდიოდა. არ ვიცი თქვენ როგორ ფიქრობთ, მაგრამ ფაქტი ჯიუტია. სოციალური ქსელის მანია ნელ-ნელა როგორც ურთიერთობებს, ისე ჩვენს პირად ცხოვრებასა და საზოგადოებრივ სტატუსს ანადგურებს. როგორც ყველაფერს, ისე Facebook-საც აქვს გვერდითი მოვლენები.. დაუფიქრებლად არ უნდა "დავაკლიკოთ" ყველა ღილაკს წარწერით "Sign up".
თუ თქვენ მეტყვით, რომ სოციალური ქსელი Facebook-ი კარგი საშუალებაა შორეული ახლობლების ამბის გასაგებად, მე თქვენ გეტყვით, რომ ამაზე კარგი საშულებებიც არსეობს, თუნდაც  ჩემს თვალში ჯერ კიდევ საპატიო ადგილას მყოფი "Skype"-ი..
არა, მაინც რატომ ამოვიჩემე Facebook?!
იმიტმ რომ ლამის ჩემი მეგობრები რეალში ვერღარ ვიცანი რამდენიმე დღის წინ.. Facebook-მა მოგვცა საშუალება მეგობრებთან, ნაცნობებთან თუ უბრალოდ, საერთო ინტერესებისა თუ შეხედულებების მქონე ადამიანებთან ურთიერთობა პირადი შეხვედრის გარეშე გვქონდეს.ამ ფაქტით  მსოფლიოს წამყვანი ფსიქოლოგებიც  (გაეროსა და ევროკავშირივით :D) შეშფოთებას გამოხატავენ. როგორც ჩანს პირადმა ურთიერთობებმა ამ დროში ფასი დაკარგა.. მე "უარი" სწორედ ამიტომ ვუთხარი ცუკენბერგის Facebook-ს.
ამ ბოლო დროს ისიც აღმოვაჩინე, რომ Facebook-ში უაზრო თუ  აზრიანი (ამდაგვარი არა მახსოვს არა და)  ბოდიალის შედეგად  უფრო მალე დაიწყო დრო და ჟამმა სვლა ამ ისედაც აჩქარებული დედამიწის ფონზე. აღმოვაჩინე, რომ საათობით შემეძლო "ფერმის აშენება", თან განა საკუთარის?! ჩემსას რომ  აღარ დავჯერდი, მეზობლის "მიჯნაზე   გადავედი"..
ეს კიდევ არაფერი , უარესებიც ხდება, ხალხს  "Mafia Wars" უფრო აღელვებს, ვიდრე ერაყის, ლიბიისა თუ  ავღანეთის ომები".
მაგრამ მე გამოვფხიზლდი.. აი, "მეზობლის მიჯნაზე დამიჭირეს სწორედაც"  და მაშინ მივხვდი, რომ STOP!
 ახლა კი, Facebook-ში გასატარებელი საათების ნაცვლად ვკითხულობ, ვსწავლობ და გადავეჩვიე გზათა უკან ხეტიალს .. (პ.ს. ეს Facebook-ს გადავეჩვიე.. :)
 და ბოლოს რეზიუმე: ვიტყოდი, რომ ამა თუ იმ სოცილაური ქსელის, ფორუმებისა და ა.შ. გავლენა ადამიანებზე დამოკიდებულია თვითონ ადამიანის  ფსოქოლოგიურ კონდიციაზე.. მის ბუნებაზე, თუ  რამდენად მიცემს საშუალებას საკუთარ თავს ამ ყლვეფერში ჩაიძიროს..
და მათ, ვისაც თავზე მართლა დაათენდებათ სხვისი ფოტოების თვალიერებაში, ფერმისა თუ "მაფია ვორს"-ის თამაშში, კარგად დააკვირდეს ამ ფოტოებს და იხელმძღვანელოს  აქ მოყვანილი  ინსტრუქციით :)




No comments:

Post a Comment